Инструкции за употреба и често задавани въпроси за Прахосмукачка робот X-PLORER SERIE 240 AI, модел Animal & Allergy

Робот, който почиства ефективно
Автоматичното почистване е напълно преобразено: Открийте прахосмукачката робот X-PLORER Serie 240 AI, която предлага мощно събиране на прах с правоъгълен дизайн, който покрива всеки сантиметър от дома ви. Електрическата четка Animal XL и големият вибриращ моп се съчетават с най-новите авангардни технологии: 3D сканиране за разпознаване и избягване на обекти, интелигентна лазерна навигация и още много.

Референтен код : RR9675WH

Инструкции и Ръководство

Често задавани въпроси

Приложението за роботи е само за смартфони.
Ако вашата мрежа не се вижда в списъка с налични мрежи, преместете устройството по-близо до приемника си за интернет.
Ако мрежата все още не е видима, може да не е съвместима с вашето устройство. По-специално 5 GHz мрежи не се поддържат. Направете справка със списъка за съвместимост.
Можете да отидете на настройката на смартфона си и да проверите дали вашият смартфон е свързан с домашната ви WiFi мрежа. WiFi мрежата трябва да има връзка с интернет.
След като въведете своята парола, възниква грешка при свързване към Wi-Fi мрежата.

1. Проверете паролата за Wi-Fi и я въведете отново внимателно.
2. Дръжте смартфона си близо до устройството и интернет модема, докато завърши процесът на свързване.
3. Устройството не може да се свързва към обществени мрежи, като например наличните в хотелите.
4. Телефон с Android: При свързване към устройството може да се появи изскачащ прозорец. По време на процеса на свързване приложението ще ви свърже автоматично към робота. Важно е да останете свързани към тази нова мрежа.
Вижте някои примери за проблеми, които може да срещнете, в зависимост от вашия телефон:
• Ако изскачащият прозорец ви съобщава, че мрежата ще бъде превключена, тъй като тази, към която сте свързани, няма интернет, откажете.
• Ако в изскачащия прозорец бъдете попитани питат дали искате да останете свързани към мрежата без интернет, приемете.
• Ако в изскачащия прозорец ви се съобщава, че мрежата няма интернет, но не предлага смяна на мрежите, не правете нищо.

След няколко неуспешни опита:
• Рестартирайте своя Wi-Fi рутер.
• Изключете устройството, като задържите бутона за стартиране натиснат за 3 секунди, докато устройството е откачено от базата си, след което го включете отново.
Някои телефони Xiaomi може да имат проблеми със свързването. Може да се появят необичайно голям брой изскачащи прозорци.
Засегнатите телефони са тези със система MIUI (като например модели Redmi и Pocophone).

В този случай опитайте да изпълните следните стъпки:
Settings (Настройки) > Applications (Приложения) > Manage applications (Управление на приложенията) > Rowenta Robots (Роботи Rowenta) > Other permissions (Други разрешения). На тази страница приемете разрешението за Change Wi-Fi connectivity (Промяна на Wi-Fi свързаност).
Settings (Настройки) > Wi-Fi > Additional settings (Допълнителни настройки) > Wi-Fi Assistant (Wi-Fi асистент). На тази страница дезактивирайте наличните опции.
След като въведете своята парола, възниква грешка при свързване към облака.

• За свързване към облака се изисква интернет връзка за успешно сдвояване на устройствата. За целта можете да активирате своите мобилни данни или автоматично да се свържете отново към домашната си мрежа.
• Уверете се, че датата и часът на телефона ви са правилни. Всяка разлика ще попречи на свързването.

След няколко неуспешни опита:
• Рестартирайте своя Wi-Fi рутер.
• Изключете и отново включете устройството с помощта на превключвателя под контейнера за прах.

След няколко неуспешни опита можете да нулирате устройството:
Натиснете и задръжте бутона „Home“ (Начало) за 15 секунди, докато светлините на двата бутона започнат да мигат. Роботът ще издаде звуков сигнал, за да покаже, че е успешно нулиран.
След това, за да активирате режима на сдвояване, натиснете и задръжте за 5 секунди бутоните „Home“ (Начало) и „Start“ (Старт), докато светлините на двата бутона започнат да мигат, и повторете процеса на свързване.
Ако все още възниква грешка след няколко неуспешни опита:
• Уверете се, че вашият Wi-Fi рутер поддържа честотни ленти от 2,4 GHz и 802,11 b/g/n, тъй като прахосмукачката-робот не поддържа честотни ленти от 5 GHz.
• Проверете дали автоматичното повторно свързване към домашната Wi-Fi мрежа е правилно.
• Активирайте мобилните данни на вашия смартфон.
• Не използвайте VPN (виртуална частна мрежа).
• Повторете процеса на сдвояване, като проверите дали сте избрали правилната Wi-Fi мрежа и дали сте въвели правилната парола (Wi-Fi ключ).
• Дръжте телефона близо до робота и станцията до края на процеса на сдвояване.
• Изключете и включете отново станцията.
• Нулирайте робота, отворете капака, натиснете и задръжте бутона „Home“ (Начало) за 15 секунди.
• Натиснете и задръжте за 5 секунди бутоните „Home“ (Начало) и „Start“ (Старт), докато светлините на двата бутона започнат да мигат, и повторете процеса.
• Рестартирайте вашия смартфон.
• В случай че се появи прозорец с предупреждение за интернет връзка, поддържайте връзката с робота.
• Уверете се, че индикаторната лампичка на станцията е бяла, когато е свързана към захранването, а роботът не е на станцията.

Телефон с Android:
По време на процеса на свързване приложението ще ви свърже автоматично към робота. Важно е да останете свързани към тази нова мрежа.
В зависимост от телефона ви може да се появят различни изскачащи прозорци по време на свързване:
• Ако изскачащият прозорец ви съобщава, че мрежата ще бъде превключена, тъй като тази, към която сте свързани, няма интернет, откажете.
• Ако в изскачащия прозорец бъдете попитани питат дали искате да останете свързани към мрежата без интернет, приемете.
• Ако в изскачащия прозорец ви се съобщава, че мрежата няма интернет, но не предлага смяна на мрежите, не правете нищо.
За това има няколко възможни причини:
• Не сте въвели правилно имейл адреса за профила. Моля, проверете.
• Не сте въвели правилно паролата. За да я нулирате, заявете временна парола по имейл и след това я променете в менюто на приложението.
Това изобщо не е задължително, а е потребителско предпочитание.
Проверете дали известията са разрешени на вашия смартфон.
Отидете в „Настройки“ на вашия смартфон > „Известия“ и се уверете, че сте позволили известия за приложението „Rowenta Robots“.
В началната страница на вашето приложение щракнете върху името на текущата карта, след което плъзнете наляво и щракнете върху „Add a map“ (Добавяне на карта).

Можете също да отидете на „Settings“ (Настройки) в приложението си > „My maps“ (Моите карти) > „Add a map“ (Добавяне на карта). Вашият робот ще започне проучването на заобикалящата среда, за да създаде новата карта. В зависимост от повърхността проучването може да продължи няколко минути. Изчакайте до края на проучването. След това изберете име за новата карта и потвърдете.
Отидете на „Settings“ (Настройки) в приложението си > „My maps“ (Моите карти), изберете картата, която искате да изтриете, изберете иконата за кошче в горния десен ъгъл, за да изтриете картата.
Отидете на „Settings“ (Настройки) в приложението си > „My maps“ (Моите карти), изберете една от вашите карти за достъп до инструменти за редактиране.
За да създадете предпочитание в приложението, отворете основната страница, превключете нагоре, за да отворите контролния панел, и щракнете върху „Създаване на предпочитание“, след което го персонализирайте, както желаете.
Не почиствайте с прахосмукачка мокри повърхности, всякакъв вид течности, горещи вещества (жарава, цигари), изключително фини вещества (гипс, цимент, пепел и т.н.), големи остри отпадъци (стъкло), вредни продукти (разтворители, абразивни материали и т.н.), агресивни продукти (киселина, почистващи продукти и т.н.), запалими и избухливи продукти (на маслена или спиртна основа).
Поставете зарядната докинг станция до стена, на равна повърхност и където прахосмукачката-робот може лесно да я открие.
На мястото не бива да има никакви препятствия (включително килим). Оставете поне 1,5 метър свободно пространство отляво и отдясно и 2 метра пред докинг станцията. Ако станцията е поставена в ъгъл или се открива трудно, прахосмукачката-робот няма да може да я достигне.
Поставете зарядния кабел на докинг станцията покрай стената.
За повече информация вижте инструкциите в ръководството за употреба.
Оставете зарядната докинг станция постоянно включена в контакта (функцията за автоматично презареждане няма да е налична, ако докинг станцията не е активирана).
Да, роботът е снабден със сензори срещу падане, които разпознават стълби и дупки.
Възможно е обаче да възникнат ситуации, в които сензорите не са толкова ефективни. Например извити ръбове на стълби, килимчета до стълби, хлъзгави повърхности, препятствия, които могат да повлияят на работата на сензорите.
Преди да пуснете робота, уверете се, че наоколо няма препятствия, захранващи кабели, дрехи или други потенциално опасни предмети, които могат да причинят повреда на уреда или други инциденти.
Да, роботът може да се зарежда на станцията за зареждане, дори когато главният превключвател е изключен.
Проверете дали превключвателят под робата е в правилното положение „ON“.
Прахосмукачката-робот има 3 режима на навигация:
• „Permanent map“ (Постоянна карта) (за персонализиране на почистване за всяка една стая)
• „No-go zones“ (Забранени зони) (за определяне на това в коя зона роботът не трябва да влиза)
• „Spot“ (На място) (за почистване на локализирана зона)
За да спрете временно сесията на почистване, натиснете бутона за захранване на робота.
За да възобновите сесията на почистване, натиснете отново бутона за захранване.
За да изпратите робота обратно до неговата докинг станция, натиснете бутона „Home“ (Начало) на робота.
Ако роботът започва почистването от докинг станцията, той ще се върне до докинг станцията.
Винаги дръжте прахосмукачката робот на докинг станцията, когато не я използвате.
Ако планирате да не използвате робота за дълго време, заредете напълно и след това извадете батерията от робота (уверете се, че роботът е изключен, когато вадите батерията). Съхранявайте ги на сухо и хладно място. Зареждайте отново батерията на всеки 3 месеца.
Има 3 различни мопа, предназначени за конкретна употреба:
• Сивият моп е стандартен моп за нормална употреба.
• Синият моп е моп с филтър Animal, текстурата му е по-драскаща, за да премахва по-добре петна от домашни любимци.
• Зеленият моп е моп с филтър Allergy за по-добро премахване на фини частици.

За разлика от зеления моп, който трябва да се използва без вода, сивият и синият моп трябва да се навлажнят, преди да ги поставите върху подложката на мопа.
Не е препоръчително да използвате мопа с вода върху чувствителни подови настилки, като например паркети или мокети и килими.
Не, резервоарът за вода и навлажненият моп трябва да се поставят непосредствено преди почистването и да се извадят веднага след него.
Изключете незабавно вашата прахосмукачка-робот.
Отстранете контейнера за прах, филтъра и основната четка.
Оставете ги да се изсушат напълно, преди да ги поставите обратно.
Поставете станцията до стена, на равна повърхност, лесно достъпна за робота.
Отстранете всякакви препятствия (включително килими) в рамките на 0,5 метра от лявата и дясната страна и 1,5 метра отпред. Не монтирайте станцията в ъгъл.
Поставете захранващия кабел по стената.

За повече информация вижте инструкциите в ръководството за употреба.
Въпреки че роботът е в състояние самостоятелно да избягва някои препятствия, прочетете следните съвети, за да подобрите ефективността на почистването:
• Подредете кабелите, жиците, малките и незакрепени предмети.
• Премахнете от земята всякакви нестабилни, крехки, скъпи или опасни предмети.
• Уверете се, че вратата на всяка стая е отворена.
• Вашият робот може да изпитва известни затруднения върху тъмни подове и килими: с ресни, твърде дебели, с дълъг косъм, твърде светли (напр: килим в банята).
• За да постигнете оптимална ефективност на сензорите против изпускане, отстранете всички предмети (напр: обувка) от стълбите.
• Когато използвате робота във висока зона, поставете физическа преграда на ръба, за да предотвратите случайни падания.
• Не стойте в тесни пространства, като например коридори, за да не блокирате робота.
• Уверете се, че зоните, които ще бъдат почиствани, са добре осветени, за да работи правилно функцията „3D визуализиране“.
Изсипвайте контейнера за прах в боклука след всяка употреба. Почиствайте уплътненията на отделението за прах с кърпа.
Препоръчва се почистване на централната четка веднъж седмично.
За повече подробности, моля, вижте ръководството за употреба.
Препоръчва се почистване на филтрите поне веднъж седмично.
За повече подробности, моля, вижте ръководството за употреба.
Необходимо е редовно да почиствате левите, десните и предните колела, за да премахнете заплетените косми и влакна.
Препоръчително е да избърсвате сензорите и терминалите за зареждане (на робота и станцията за зареждане) с чиста, суха кърпа веднъж седмично.
Изключете робота, преди да почистите сензорите и терминалите за зареждане.
Не използвайте почистващи препарати за почистване на прахосмукачката-робот.
За някои части може да използвате вода, а за други може да използвате само суха кърпа. За повече подробности, вижте ръководството за употреба.
Препоръчва се да сменяте филтъра за фини прахови частици и филтъра от пяна веднъж на всеки 6 месеца.
Страничната четка трябва да се сменя с нова на всеки 6 месеца.
Не използвайте уреда. За да избегнете всякаква опасност, трябва да бъдат подменени от оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Не използвайте уреда. За да избегнете всякаква опасност, не пипайте терминалите. Трябва да изключите докинг станцията от контакта и да бъде подменена от оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Проверете:
Дали контейнерът за прах не е пълен.
Дали филтрите са чисти.
Дали няма предмет или боклук, който блокира отвора за всмукване под робота.
За това има няколко възможни причини:
• Ако роботът не е започнал от станцията за зареждане, няма да се върне там. В този случай ще се върне в началната си точка.
• Ако роботът е почиствал в режим Spot, ще се върне в началната си точка.
• Ако роботът бъде повдигнат и поставен обратно на пода, ще се опита да се премести. Ако не може, ще се върне в началната си точка.
Проверете следното:
• Станцията за зареждане не бива да е поставена върху килим.
• Станцията за зареждане не бива да е изложена на слънчева светлина, нито да е в близост до източник на топлина.
• Свободното пространство около и пред станцията за зареждане е в съответствие с инструкциите в ръководството за употреба.
• Щепселът е свързан правилно със станцията за зареждане.
• Кабелът за зареждане е свързан към електрозахранването.
• Няма препречващи предмети около станцията за зареждане.
• Няма предмети в близост до терминалите на станцията за зареждане.
• Активирана е станцията за зареждане (LED индикаторът свети в зелено).

Ако роботът все още не намира базовата станция и след като проверите тези точки, свържете се с оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Можете да извършите следните действия:
• Изключете главния превключвател и отново го включете.
• Изключете кабела от контакта и отново го включете в станцията за зареждане.
• Уверете се, че зареждащите терминали и прозорчетата на сензора не са препречени, след това избършете корпуса и станцията за зареждане със суха кърпа. Не забравяйте да изключите главния превключвател, както и да изключите робота, преди да го подсушите внимателно.
• Проверете дали няма някакви препятствия като отразяващ обект, стол и др. край станцията за зареждане.

Ако и след тези стъпки автоматичното зареждане все още не работи добре, свържете се с оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Това е нормално. Прахосмукачката може да остане свързана със станцията за зареждане без никакъв риск.
Внимание: използвайте само предвиденото зарядно.
Проверете следното:
• Дали превключвателят под робота е в правилното положение „ON“.
• Дали дисплеят свети. Ако ли не, заредете робота на базовата станция.
Проверете следното:
• Няма препречващи предмети под колелата.
• Роботът не е блокиран поради разлика в нивата на пода.
• Не е изписано съобщение за грешка. (вижте раздела за отстраняване на неизправности и кодове на грешките в ръководството за употреба)
Можете да извършите следните действия:
• Уверете се, че няма препречващи предмети на 10 см от стълби/дупки.
• Избършете прозорчетата на сензора със суха кърпа.

Ако и след тези стъпки проблемът продължава, моля, свържете се с оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Уверете се, че четката не е препречена с нещо. Почистете четката от заплетени косми и влакна.
Ако четката е повредена, сменете я с нова.
Мигащата светлина и светлинният сигнал показват грешка.
За повече подробности относно описанието на грешката и решение вижте ръководството за употреба.
Можете да извършите следните действия:
• Проверете дали входният канал не е запушен.
• Проверете дали контейнерът за прах е поставен правилно.
• Изпразнете контейнера за прах, ако е пълен.
• Свалете централната четка и я почистете.
• Проверете дали филтърът не е задръстен.

Ако и след тези стъпки проблемът продължава, моля, свържете се с оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Когато роботът установи риск, се активира предпазната функция на четката.

Възможни са две ситуации:
Четката не може да се движи: роботът се опитва да я освободи и спира почистването и четката.
Роботът ще се опита да освободи четката: ако не може, ще я изключи и ще трябва ръчно да я освободите.

Ако четката не може да се движи по дебел килим заради дългите и/или дебели влакна или роботът е почиствал килима дълго време, четката ще спре да се върти и роботът ще продължи да почиства без нея.
Работата на робота може да е възпрепятствана от определени проблеми, за които се показват кодове за грешка.
За повече подробности относно кодовете за грешка и решение вижте ръководството за употреба.
Филтърът може да е поставен неправилно. Опитайте да го поставите правилно в жлеба на държача.
След като се уверите, че сте спазили инструкциите за стартирането му от книжката с Инструкциите за употреба, проверете дали електрическият Ви контакт работи като включите друг уред. Ако все още уредът не работи, не опитвайте да го разглобите или поправите сами, а го отнесете в оторизиран сервизен център.
Това е нормално, защото сте свързани с продукта, който няма връзка с интернет.
За някои смартфони, след свързване към Wi-Fi на продукта, може да видите съобщение с молба да потвърдите, че искате да останете в тази мрежа, която няма връзка с интернет. Трябва да отговорите, че въпреки това искате да се свържете с тази мрежа, за да бъде свързването успешно.
Роботът може да бъде нулиран, като натиснете и задържите бутона „Home“ (Начало) за 15 секунди. Когато процедурата е успешна, се чува звуков сигнал и бутоните мигат.
1. Проверете дали роботът е свързан правилно към безжичната мрежа. Отворете капака на робота и проверете дали свети лампичката за Wi-Fi.
Ако не свети, изключете робота, като натиснете бутона „Start“ (Старт) за 5 секунди, и след това го включете отново, като натиснете бутона „Start“ (Старт), докато светлините не започнат да мигат, а роботът е в обхвата на безжичната мрежа.

Ако индикаторът за Wi-Fi все още мига, това може да се дължи на няколко причини:
• Роботът може да е изключен или батерията да не е достатъчно заредена.
• Роботът може да се намира извън обхвата на Wi-Fi мрежата.
• Сменили сте паролата за Wi-Fi мрежата. Затова роботът вече не е свързан с Wi-Fi мрежата. Трябва да нулирате робота си, като натиснете и задържите бутона „Home“ (Начало) за 15 секунди и след това го свържете отново.
• Вътрешният софтуер на робота не се актуализира правилно. Изпълнете поетапните инструкции в приложението.

2. Индикаторът за Wi-Fi на робота свети, но приложението не може да се свърже.
Вашият смартфон не е свързан с интернет (Wi-Fi или 3G/4G мрежа).
Извадете робота от станцията му и натиснете бутона „Start“ (Старт) за 5 секунди, за да го изключите. След това включете отново робота, като натиснете бутона „Start“ (Старт) за 5 секунди, докато светнат лампичките на бутона.
Можете да извършите следните действия:
• Изключете кабела на станцията и го включете отново.
• Уверете се, че зареждащите терминали и прозорчетата на сензора не са препречени, след това избършете корпуса и станцията за зареждане със суха кърпа. Не забравяйте да изключите главния превключвател, както и да изключите робота, преди да го подсушите внимателно.
• Проверете дали няма някакви препятствия като отразяващ обект, стол и др. край станцията за зареждане.

Ако и след тези стъпки автоматичното зареждане все още не работи добре, свържете се с оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
• Уверете се, че роботът е свързан към захранването.
• Уверете се, че батерията е напълно заредена.
• Уверете се, че роботът е включен, като натиснете бутона „Start“ (Старт), светлините трябва да светят. Ако роботът и светлините са изключени, натиснете и задръжте бутона „Start“ (Старт) за 5 секунди, докато светлините на робота светнат.
• Не се опитвайте да използвате робота без модула „само вакуум“ или без резервоара за вода.
• Проверете дали контейнерът за прах и резервоарът за вода са правилно монтирани.
• Уверете се, че мястото за почистване е добре осветено.
• Уверете се, че сензорите не са блокирани.
• Почистете сензорите с чиста мека суха кърпа.
Не, уредът е предназначен единствено за употреба на закрито.
Да, сензорите на робота не се нуждаят от светлина за извършване на сесията за почистване.
Роботът е ефективен на твърди подови повърхности, включително плочки, паркет, ламинат, винил и килими с максимална дебелина 1,5 см.
Да, използването на прахосмукачка-робот се препоръчва за поддържане на чистотата, но все пак има повърхности, върху които роботът не е толкова ефективен, колкото стандартните прахосмукачки.
Да, можете да насрочите единична сесия за почистване или да настроите ежедневна функция за почистване чрез мобилното приложение.
Роботът е ограничен до една програма на ден, за да се осигури оптималното почистване на всички достъпни помещения.
Да. Роботът ще премине в неактивен режим, когато бъде напълно зареден.
Да, по време на почистване роботът се връща автоматично в станцията за зареждане при изтощена батерия.
След като зареждането приключи, прахосмукачката ще възобнови процеса на почистване.
Това е така, защото роботът не е започнал работа от станцията за зареждане: тъй като роботът се връща в началната си точка, той ще се върне там, където е започнал почистването в режим Spot.
Уредът е направен от материали, които могат да бъдат регенерирани или рециклирани. Можете да оставите уреда в най-близкия пункт за събиране на отпадъци.
Ако смятате, че някоя част липсва, обадете се на Центъра за обслужване на клиенти, за да Ви окажем необходимото съдействие.
Моля, отидете на раздел „Аксесоари“ на интернет страницата, за да намерите лесно всичко необходимо за Вашия продукт.
Открийте по-подробна информация в раздел Гаранция на тази интернет страница.
Нужни са 4 – 5 часа, за да заредите празна батерия.
Можете да споделите робота, като всеки трябва да изтегли приложението Rowenta и да изпълни инструкциите за свързване.
За да може смартфонът Ви да открие Wi-Fi мрежата около Вас, приложението се нуждае от разрешение за местоположение, както се изисква от Google.
Ако не дадете такова разрешение, смартфонът няма да може да намери Вашия продукт и да продължи сдвояването.
Тази информация не се използва или съхранява.
Роботът може да работи до 120 минути, преди батерията му да се изтощи.
Прахосмукачката робот има 4 режима на работа: Quiet, Eco, Standard и Boost.
Можете да ги активирате и през мобилното приложение.
Ако искате да продадете вашия робот, изтрийте данните си:
• Нулирайте робота: отворете капака, натиснете и задръжте бутона „Home“ (Начало) за 15 секунди.
• След това отидете в приложението Robots: щракнете върху „Settings“ (Настройки), след това щракнете върху името на вашия робот и „Delete the product“ (Изтриване на продукта).